tirsdag 9. oktober 2007

Sorg i vannland

Et trist syn møtte meg i kveld da jeg gikk inn på kontoret for å se til "rumpetrollene" mine.

Hannfisken med den røde flotte halen lå med snuta ned i steinene, og det var helt klart at den var død stakkars liten.
Jeg ble så lei meg - det er rart hvordan man kan få et forhold til en liten fisk...
Jeg vet ikke om det kan være noe galt med vannet, det virker så grumsete og litt gult..
Gir jeg dem for mye mat tro? Eller må jeg fjerne bæsjen dems av og til? Noen som vet?

Jeg har byttet ut ca en liter av vannet med nytt, så nå får vi se om det hjelper.
Jeg håper ikke resten av gjengen oppi der går filleføyka på grunn av at vannet er for "grumsete". Babyfiskene vokser for hver dag. De er ikke lenger gjennomsiktige, og det er full fart på dem.

Syns de har minket i antall, men de er flinke til å gjemme seg, så kanskje jeg teller feil. Vel, jeg er jo ikke sikker på hvor mange de er da...

Men det blir spennende å se hvilke farger de får på halefinnen sin etterhvert, og hvilket kjønn de er. Hmm akkurat som jeg klarer å se det....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! trist å høre at lille fisken var død :( du skal ikke skifte vann mer enn en gang i uken tror jeg, og ja du må fjerne bæsj :) husk å vaske stenene dems.. også skal man bare drøsse litt mat over vannet om dagen..hilsen anonyme datteren din :o

Baby sa...

Å takk for tipsene jenta mi :-)Jeg skal gjøre dette og se om vannet blir klarere da. Jeg har vel en liten mistanke om at jeg gir de for mye mat også...

Ken sa...

Vi må se på dette som en innkjøringsperiode, der vi lærer alt mer om akvariehold og fiskestell for hver dag, tror jeg. Se bare på så mange problemer jeg har i Det Midlertidige Akvarium... Sukk...

Baby sa...

Ja jeg vet...I dag skal jeg rense akvariumet mitt her, for det trengs!