tirsdag 2. oktober 2007

Mange nye fiskebabyer i natt!

Tenk at den gravide fisken min fødte barn i går, samme dag som jeg kjøpte den!!
Jeg satt sent oppe i natt og skrev litt på dataen mens jeg gløttet bort på fiskene med trøtte øyne.

Plutselig så jeg noe som skvatt ut at fisken... ved nærmere ettersyn så jeg at fødselen var i gang.
Jeg tenkte at jeg skulle sitte oppe å telle små babyfisker som kom til verden, men fødselen gikk tregere og tregere, så da jeg gikk til sengs, var det født fire små, som jeg kunne se.

Jeg var skikkelig nysgjerrig i dag morges når jeg gikk for å se hvor mange nyfødte det var.
Totalt tror jeg det er 10 - 12 småtroll. Det vanskelig å telle, for de er noen bittesmå lynraske svømmere, og noen liker å gjemme seg blandt steinene på bunnen..

Å så gøy dette er! Må de skaffe seg mat på egenhånd tro?

2 kommentarer:

Ken sa...

Skal se det er du som kommer til å dominere neste fiskeauksjon - med en hel haug med fisk å selge! :-)

Baby sa...

Ja det hadde vært moro å auksjonert bort fisk fra egen "oppdrett". Hihi